Ce este Declaraţia D406 SAF-T?

🔸 SAF-T vine de la Standard Audit File for Tax şi a fost preluată şi în România de ANAF sub denumirea Fişierul Standard de Control Fiscal sau Declaraţia informativă D406.
🔸 SAF-T este un standard internațional pentru transmiterea electronică (fişier în format XML) a datelor contabile de la întreprinderi către autoritățile fiscale naționale sau către auditori externi.
🔸 În România, implementarea acestei declaraţii face parte din procesul de digitalizare fiscală și are ca scop creșterea transparenței, simplificarea conformității și reducerea evaziunii fiscale.

SAF-T pentru toţi

SAF-T pentru toţi

Începând cu data de 1 Ianuarie 2025 și contribuabilii mici vor transmite fișierul standard de control fiscal prin depunerea Declarației informative D406 SAF-T.

Astfel, începând cu 1 Ianuarie toate societăţile, indiferent de mărimea acestora, au obligaţia depunerii Declaraţiei D406.

În ce constă declaraţia D406 SAF-T?

Practic, va trebui depus un fişier de tip XML cu o structură predefinită şi care va conţine documente şi informaţii din contabilitatea contribuabilului, cum ar fi: facturile emise și primite, detalii despre plăți şi încasări şi alte informații financiare relevante.

Mai există alte două secţiuni ale SAF-T: D406 Stocuri (fişele de magazie cantitative - intrări şi ieşiri ) şi D406 Active (situaţia imobilizărilor).

În ce constă declaraţia D406 SAF-T?

Doriţi mai multe informaţii despre cum putem rezolva SAF-T pentru compania dvs.? Doriţi o prezentare online? Sau poate acces la un Demo?

Vă rugăm să completaţi formularul de contact

Implementări recente SAF-T

De ce colectează ANAF aceste <br>informaţii prin D406?

De ce colectează ANAF aceste
informaţii prin D406?

Toate aceste informaţii constituie, de fapt, oglinda operaţiunilor economice ale firmelor. Astfel, ANAF va putea analiza automat şi în detaliu activităţile firmelor (inclusiv încrucişat între firme) şi va putea recunoşte din timp nereguli sau trenduri care eventual pot conduce la evaziune fiscală, neplata la timp a datoriilor către bugetul de stat, etc.

Mai mult, în acest mod ANAF va descuraja din start eventuale nereguli şi va promova o mai bună organizare a compartimentelor financiar-contabile ale companiilor.

De ce SAF-T cu Nexus ERP?

🔹 Nexus ERP oferă GRATUIT instrumentele pentru realizarea şi depunerea declaraţiei D406 SAF-T. Nu se percep taxe adiţionale pentru fiecare lună şi societate pentru care se depune această declaraţie.

🔹 Pentru a realiza declaraţia D406 (sau orice altă declaraţie), nu trebuie să faceţi operaţiuni suplimenatre sau dublă operare, exporturi sau importuri de date. Doar vă operaţi documentele corect şi la timp, pentru a vă putea realiza şi depune corect şi la timp declaraţiile.

🔹 Prin digitalizarea completă, Nexus ERP nu doar că ajută companiile să se conformeze cerințelor legale, dar și să își optimizeze procesele interne, crescând eficiența și reducând costurile asociate raportării fiscale.

🔹 Suntem printre primii furnizori de produse informatice care au oferit clienților din categoria marilor contribuabili realizarea declarației SAF-T. Avem experiența necesară pentru a răspunde prompt cerințelor ce țin de raportarea SAF-T.

De ce SAF-T cu Nexus ERP?
Există o perioadă de graţie?

Există o perioadă de graţie?

Da, există o perioadă de graţie de care beneficiază contribuabilii mici:

📅 Pentru societăţile care au obligația de transmitere lunară a fișierului SAF-T perioadele de gratie sunt de: 6 luni pentru prima raportare, 5 luni pentru a doua raportare, 4 luni pentru a treia raportare, 3 luni pentru a patra raportare şi 2 luni pentru a cincea raportare.

📅 Pentru societăţile care au obligația de transmitere trimestrială a fișierului SAF-T perioada de gratie este de 3 luni pentru prima raportare.

Perioadă de graţie se acordă doar în primele 6 luni ale anului 2025, nu se acordă şi pentru societăţile care se înfiinţează ulterior.

Resurse declaratia SAF-T

Vezi mai multe detalii despre declarația 406 sau SAF-T în articolele noastre de blog, noutăți sau documentație online.

In Nexus ERP sunt integrate: SAF-T, eFactura, eTransport și importuri automate de tranzacții bancare prin API, astfel că se pot genera declarații SAF-T complete și corecte, prin preluarea automată a datelor în Contabilitate!

Recomandă NEXUS ERP unui prieten

Cine are responsabilitatea depunerii declaraţiei?

Responsabilitatea legală a depunerii SAF-T este a administratorului societăţii, însă declaraţia este pregătită de un software specializat şi este verificată şi depusă de către personalul care răspunde de realizarea contabilităţii.

Utilizarea unui software integrat, structurat şi care oferă validarea operării datelor primare, va aduce economiştilor un ajutor esenţial în depunerea la timp a unei declaraţii D406 corecte.

În caz contrar, declaraţii incomplete, greşite şi nedepuse la timp pot atrage controale şi amenzi din partea ANAF.

Cine are responsabilitatea depunerii declaraţiei?

Care sunt beneficiile SAF-T?

Auditul fiscal este mult mai simplu și mai puțin costisitor pentru autoritățile fiscale. Scopul final este de a reduce frauda privind TVA. Pe de altă parte, raportarea automată a datelor privind TVA simplifică procesul de raportare pentru companii.

Nexus ERP SAF-T

Ultimele articole din blog pentru SAF-T

De când începem să depunem declaraţia D406 SAF-T?

Începând cu Ianuarie 2022 au început să depună Declaraţia statistică 406 SAF-T marii contribuabili, începând cu Ianuarie 2023 au început depunerea contribuabili mijlocii şi începând cu Ianuarie 2025 a venit rândul contribuabililor mici.