SAF-T, e-Factura, e-Transport integrate şi disponibile în Nexus ERP

| ERP | 2083

Nexus ERP este una din puținele soluții de pe piața software din Romania care gestionează în mod unitar și integrat activitatea fizică a departamentelor unei companii: contabilitate, fiscalitate, SAF-T, e-Factura, e-Transport, achiziții, vânzări, livrări, producție, stocuri, parc auto, salarizare, service, resurse umane, analiză, bugete, planificări, magazine online, secretariat, managementul clienților, etc.
 
În contextul modificărilor legislative privind digitalizarea ANAF, toți agenții economici trebuie să implementeze în propriile aplicații sistemele SAF-T, e-Factura și e-Transport.
 
Automatizarea gestionării și depunerii declarației SAF-T și a documentelor aferente e-Factura și e-Transport s-a realizat prin intermediul modulului "Dosar contabil".
 
În completarea acestuia vine modulul "Depunere declarații" care permite semnarea, validarea, depunerea și descărcarea recipiselor aferente declarațiilor.
 
Pentru automatizarea transmiterii documentelor aferente e-Factura și e-Transport am pus la dispoziție modulele "Solicitari SPV" și "Mesaje SPV" care facilitează trimiterea documentelor către ANAF și descărcarea răspunsurilor aferente acestora.
 
SAF-T, e-Factura, e-Transport integrate şi disponibile în Nexus ERP
 
 

SAF-T

Începând cu Ianuarie 2022 contribuabilii au posibilitatea să depună SAF-T folosind aplicația Nexus ERP.
Pentru depunerea SAF-T-ului, aplicația Nexus a automatizat pregătirea bazelor de date, intervenția utilizatorului fiind minimă. Nexus a acordat o importanță deosebită revizuirii fluxurilor de date necesare raportării D406 SAF-T, precum:
  • maparea tipurilor de documente;
  • maparea nomenclatoarelor utilizate pentru depunerea SAF-T, ca: unităţile de măsură, cod NC8, țări, valute, IBAN, tipuri de plăți;
  • maparea conturilor contabile din balanța de verificare conform planului de conturi SAF-T;
  • analiza și raportarea cu privire la structura centrelor de cost/profit;
  • tratarea tuturor tranzacțiilor și alocării codurilor de taxă, din perspectiva depunerii acestei raportări;
  • transmiterea în declarație a stocurilor la nivel de articol, gestiune, stoc inițial/final al perioadei, atât cantitativ cât și valoric, dar și a proprietarilor acestora;
  • verificarea partenerilor în bloc, utilizând site-ul ANAF;
  • repartizarea plăților și încasărilor la nivel de linii pe document;
 
SAF-T, e-Factura, e-Transport integrate şi disponibile în Nexus ERP
 
Raportarea poate fi şi modală, adică se pot depune pentru aceeaşi perioadă mai multe declaraţii separate pentru fiecare secţiune sau subsecţiune dacă dimensiunea bazei de date este foarte mare. Declaraţia se consideră depusă dacă sunt depuse toate secţiunile obligatorii.
 
Pentru generarea cu succes a declarației D406 SAF-T, recomandăm urmarea pașilor detaliați în link-ul următor:
 
 

e-Factura

Pentru sistemul e-Factura, Nexus ERP a implementat automatizarea generării fișierului XML, a depunerii acestuia și descărcarea răspunsului de la ANAF.
Sistemul e-Factura implică transmiterea în format electronic către ANAF SPV - Spaţiul Privat Virtual a unei facturi intocmite. Generarea automată a fișierului XML se face doar pentru facturile care:
  • conțin produse cu risc fiscal;
  • sunt plătite cu vouchere de vacanță;
  • sunt emise către instituții bugetare.
  • sunt emise către parteneri înscriși în registrul RO e-Factura (aceștia pot fi verificați în bloc/individual, utilizând asistentul pus la dispozitie de Nexus ERP)
 
Accesul în Spațiul Privat Virtual, pentru transmiterea facturilor, se poate face prin 2 metode:
  • cu un certificat digital calificat, prezent obligatoriu în format fizic în calculator chiar în momentul trimiterii facturilor;
  • printr-un protocol special, OAauth 2.0, care permite mai multor persoane să trimită facturi, fără prezența fizică a certificatului în calculator.
 
Operațiunile necesare pentru transmiterea XML-ului cu succes în SPV sunt:
  • ne asigurăm că suntem înregistrați în SPV cu certificat digital calificat;
  • în nomenclatorul de utilizatori obținem tokenul virtual pentru e-Factura;
  • configurăm un dosar contabil și utilizatorii care au acces la e-Factura;
  • în nomenclatorul Unități de măsură din Nexus mapăm fiecare unitate de măsură cu unitățile de măsură standard SAF-T/e-Factura;
  • în nomenclator produse și servicii se completează codurile NC8 si codurile CPV;
  • pentru produsul din lista cu risc fiscal ridicat, în nomenclatorul de produse, în pagina Specificații, itemul Construcții noi;
  • pentru facturile încasate cu Vouchere de vacanță, în modulul Facturi clienți, pagina Încasare/Penalizare se va completa Tipul de plată Card vacanță și cel puțin ultimele 6 cifre ale numărului de card (în câmpul Detalii plată), precum și CNP-ul clientului;
  • pentru facturile de client pe care urmează să le transmitem la ANAF trebuie pusă bifa de "Repartizare plăti pe linii" în fereastra de editare a facturii, pe pagina Specificații.
 
SAF-T, e-Factura, e-Transport integrate şi disponibile în Nexus ERP
 
Fișierul XML transmis în SPV urmează a fi verificat, validat, iar dacă totul este în regulă, ANAF pune sigiliu, factura devenind originală și nu mai poate fi modificată, ştearsă sau anulată. La descărcarea răspunsului de la ANAF, pe factura validată cu succes se va completa data validării facturii de către ANAF și se vor atașa 2 fișiere XML, unul cu factura originală și unul cu semnatura ANAF.
 
Pentru mai multe informații legate de implementarea sistemului RO e-Factura în Nexus ERP, consultați link-ul următor:
 
 

e-Transport

Implementarea sistemului RO e-Transport în Nexus ERP presupune generarea solicitării în format XML, transmiterea ei către platforma SPV și obținerea instantă a codului UIT aferent.
Acesta se completează de către sistem pe documentul de transport care însoțeste transportul de bunuri care se află sub incidența e-Transport. Documentele care fac dovada transportului pot fi: Factură, Aviz, Notă de transfer între gestiuni, Notă de transfer între conturi.
 
Verificarea condițiilor care trebuie îndeplinite pentru a fi obligatorie obținerea codului UIT, se face de către sistem la validarea documentului, pentru cazurile:
  • vehiculul cu care se face transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat să aibă o masă maximă autorizată de minim 3,5 tone;
  • bunurile cu risc fiscal ridicat să aibă o masă brută totală mai mare de 500 Kg sau o valoare totală mai mare de 10.000 lei, aferente cel puțin unei relații comerciale care face obiectul transportului.
 
Accesul în Spațiul Privat Virtual se poate face prin 2 metode:
  • cu un certificat digital calificat, prezent obligatoriu in format fizic în calculator chiar în momentul trimiterii documentelor care fac dovada transportului;
  • printr-un protocol special, OAauth2, care permite mai multor persoane să trimită solicitări, fără prezența fizică a certificatului în calculator.
 
Operațiunile necesare pentru transmiterea XML-ului aferent eTransport cu succes în SPV sunt:
  • ne asigurăm că deținem un certificat digital calificat și că suntem înregistrați în SPV cu acesta;
  • în nomenclatorul de utilizatori obținem tokenul virtual pentru e-Transport;
  • configurăm un dosar contabil și utilizatorii care au acces la e-Transport;
  • operăm documentele și bunurile cu risc fiscal ridicat în aplicație: Factură, Aviz, Nota de transfer între gestiuni, Nota de transfer între conturi. La validarea acestora se va genera pentru fiecare document o solicitare in SPV
  • transmitem solicitarile la ANAF din modulul "Solicitari SPV ANAF, moment in care se genereaza pentru fiecare solicitare câte un cod UIT.
 
SAF-T, e-Factura, e-Transport integrate şi disponibile în Nexus ERP
 
Pentru mai multe informații legate de implementarea sistemului RO e-Transport în Nexus ERP, consultați link-ul de mai jos:
 
 

RoboNexy

Pentru a veni în întâmpinarea operatorilor, am implementat în utilitarul RoboNexy trimiterea instantă a solicitărilor privind e-Factura și e-Transport în SPV, fără a fi necesară intervenția unui operator, utilizând protocolul OAuth 2.0.
 
 
 

Aveţi nevoie de mai multe detalii?

Mulţumim! Mesajul a fost transmis!
Atenţie! A apărut o eroare la transmisie!
=

Vă rugăm să completaţi formularul alăturat pentru a solicita mai multe informaţii.

În cel mai scurt timp veţi fi contactat de unul din reprezentanţii noştri.



Programează o prezentare cu un consultant Nexus Media

Doriți mai multe informații?