Ce este serviciul online de inițiere automată a plăților din Nexus ERP?

Serviciul online de inițiere automată a plăților din Nexus ERP, este un mecanism de plată prin intermediul platformei SmartFintech și se conformează Directivei Europene PSD2 privind serviciile de inițiere a plăților (PISP).

Nexus ERP  - Serviciu Initiere plata banca

Cum comand serviciul Inițiere plată bancă - integrat Nexus ERP?

În Nexus ERP au fost dezvoltate o serie de instrumente dedicate pentru facilitarea inițierii plăților. Beneficiarul (client Nexus ERP) poate utiliza aceste funcționalități pentru a efectua plăți către terți direct din ERP, cu opțiuni de inițiere individuală sau colectivă, în funcție de suportul oferit de banca aleasă.
Această platformă este operată de SmartFintech și se conformează Directivei Europene PSD2 privind serviciile de inițiere a plăților (PISP).

Automatizarea plăților bancare prin intermediul unui ERP este un proces esențial pentru eficientizarea operațiunilor financiare ale unei companii. Aceasta presupune integrarea sistemului ERP cu platformele bancare pentru a permite generarea, validarea, trimiterea și reconcilierea automată a plăților către: furnizori, angajați sau alți parteneri de afaceri. Aceasta automatizare presupune preluarea informațiilor financiare legate de plățile din cadrul companiei și generarea automată a ordinelor de plată către bănci, fără intervenție manuală semnificativă și cu beneficii considerabile în ceea ce privește eficiența, acuratețea și controlul fluxului de numerar.

Beneficiile automatizării plăților bancare:

  • Reducerea erorilor umane: nu mai este necesară introducerea manuală a datelor de plată în platforma bancară,
  • Timp redus de procesare a plăților: procesul de plată se face mai rapid și mai sigur,
  • Trasabilitate și control intern mai bun: fiecare pas din proces este înregistrat și poate fi verificat,
  • Reconciliere automată a extrasele bancare: plățile efectuate pot fi automat reconciliate cu extrasele bancare,
  • Scăderea costurilor administrative: se realizează prin reducerea semnificativă a timpului, efortului manual și riscurilor de eroare implicate în procesul de plată,
  • Securitate crescuta: prin controlul accesului în ERP și prin protocoalele securizate de transmitere către bancă.
  • Pachete servicii specifice fiecărui client în parte

    Serviciul se contractează per client şi societate Nexus ERP, iar CLIENTUL poate include, din cadrul serverului său, bazele de date pe care le doreşte.

    30 €
    lunar *

    Plata bancara prin API

    Prin acest pachet se pot iniția 50 plăți către bancă.
    După depăsirea acestui număr prețul este de 0.2 €

    (*) Prețurile nu includ TVA. | Facturarea și plata se face în lei, la cursul BNR din data emiterii facturii proforma.

    Resurse Plăți bancare prin API

    Vezi mai multe detalii despre Plată bancară prin API în articolele noastre de blog, noutăți sau documentație online.

    • Docs 15 Iul 2025

      Setup-ul serviciului de Plati prin API banci

      Comanda pentru serviciul de Plăți Nexus ERP poate fi plasată direct de către utilizatorul Nexus din secțiunea Servicii Cloud, prin selectarea butonului Conector Bănci de pe societatea pentru care se dorește activarea serviciului, iar din meniul contextual asociat butonului Conector bănci se va selecta opțiunea Trimitere plăți către bancă. [...] Citește mai mult