Ce este SFA? Cum te poate ajuta un software SFA?

Ce este mai exact SFA?

SFA sau "Sales force automation" sau "Software-ul de automatizare a forței de vânzare" este în cele mai multe cazuri o aplicaţie mobilă pe care o folosesc agenţii de vânzări şi care automatizează şi simplifică activităţile dintr-un flux de vânzări.

Ne permite să urmărim fiecare pas al unei vânzări de la comandă şi până la încasare, astfel încât să avem o perspectivă și un control mai bun asupra procesului în sine şi să putem lua deciziile corecte de fiecare dată.
Aceste instrumente facilitează monitorizarea situației fiecărui client, controlul fiecărui punct de vânzare, planificarea vizitelor viitoare și chiar prospectarea de noi clienți.

Ce funcționalități ne oferă?

În primul rând și probabil ceea ce ce ne interesează cel mai mult, ne poate crește semnificativ vânzările. Cum? Aceste instrumente sunt concepute pentru a vă oferi toate informațiile de care aveți nevoie pentru a vă optimiza activitatea comercială.

Indirect aplicaţia SFA ne poate arăta care dintre clienții noştri crește mai repede și care dintre aceștia se află în impas. Ne poate oferi informații valoroase despre comenzile, promoțiile și condițiile fiecărui agent de vânzare.

Mai mult, SFA ne poate arăta o analiză a activității noastre prin targete zilnice/săptămânale/lunare şi gradul lor realizare, astfel încât să putem trage propriile concluzii și să decidem cum să acționăm.

Planificări şi rute

Faptul că în SFA putem organiza şi planifica vizitarea periodică a clienţilor acest lucru ne va îmbunătăți incredibil abilitățile organizaționale ale echipei noastre. Este mult mai ușor să planificăm și să efectuăm o vizită dacă un software ne ajută să o facem.

De asemenea, garantează eficiența atunci când putem planifica rutele, pentru a scoate cei mai buni timpi, distanta minimă de parcurs între clienţi şi integrarea cu aplicaţiile de navigare auto.

Productivitate

Afișarea a tot ce este important pentru o vânzare într-o singură aplicaţie, posibilitatea de a lua decizii în timp real, ne va aduce ceea ce am visat tot timplu: ușurare. Vom fi tot timpul în control cu informațiile furnizate de SFA, vom lua de fiecare dată decizia corectă şi În final toate acestea ne vor îmbunătăți productivitatea.

Şi pentru că cel mai simplu ar fi îţelegem SFA prin exemple, haideţi să prezentăm câteva:

  1. O fabrică de produse de panificaţie (sau lactate, băuturi, etc) îşi distribuie produsele către o reţea de magazine, supermaketuri şi hypermarketuri.
    • Software-ul SFA backoffice ne va ajuta să ne organizăm echipa de distribuţie şi parcul auto folosind un instrument de planificare zilnică a traseelor (inclusiv pe mai multe schimburi într-o zi) şi în care vom include: rute, agenţi, şoferi, autoturisme şi clienţi.
    • Software-ul SFA va lucra automat cu politici de preţuri, promoţii şi discounturi la nivel de client sau grupuri de clienţi pentru a putea oferta clienţii în funcţie de tipul lor.
    • Aplicaţia SFA mobilă, instalată pe telefoanele agenţilor, ne poate ajuta astfel:
      • urmărirea rutelor alocate;
      • deplasarea la clienţi este mai simpla prin integrarea în SFA a aplicaţiilor de navigare auto;
      • facturarea şi livrarea produselor în baza comenzilor înregistrate cu o zi în urmă şi/sau a unor contracte de distribuţie;
      • încasarea facturilor în sold;
      • preluarea comenzilor noi pentru livrare de a doua zi.

  2. O firmă de distribuţie care lucrează cu agenţi pe teren şi care are o reţea de clienţi pe care trebuie să o aprovizioneze constant în funcţie de vânzările acestora.
    • Software-ul SFA va lucra automat cu politici de preţuri, promoţii şi discounturi la nivel de client sau grupuri de clienţi pentru a putea oferta clienţii în funcţie de tipul lor.
    • Aplicaţia SFA mobilă, instalată pe telefoanele agenţilor, ne poate ajuta astfel:
      • deplasarea la clienţi prin integrarea în SFA a aplicaţiilor de navigare auto;
      • prezentarea produselor noi - imagini, specificaţii, atribute etc;
      • preluarea comenzilor;
      • încasarea facturilor în sold.

  3. O firmă care face Van-sales către persoane juridice şi/sau persoane fizice.
    • Software-ul SFA va lucra automat cu politici de preţuri, promoţii şi discounturi la nivel de client sau grupuri de clienţi pentru a putea oferta clienţii în funcţie de tipul lor.
    • Aplicaţia SFA mobilă, instalată pe telefoanele agenţilor, ne poate ajuta astfel:
      • deplasarea la clienţi prin integrarea în SFA a aplicaţiilor de navigare auto;
      • prezentarea produselor noi - imagini, specificaţii, atribute etc;
      • vindem, livrăm şi încasăm produse pe bază de factură sau bon fiscal.

  4. Depozite mari B2B sau Retail care lucrează cu agenţi care prezintă marfa şi puncte de facturare la ieşirea din depozit.
    • Agenţii vor folosi aplicaţia mobilă SFA pentru a prelua comenzile clienţilor pe care îi însoţesc prin depozit pentru a le prezenta produsele.
    • La ieşirea din depozit comenzile vor fi preluate automat de puncetele fixe de vânzare şi după caz acestea vor emite facturi sau bonuri fiscale şi vor face încasarea.

  5. Un importator sau un producător ai cărui clienţi sunt la rândul lor firme de distribuţie.
    • Software-ul SFA va lucra automat cu politici de preţuri, promoţii şi discounturi la nivel de client sau grupuri de clienţi pentru a putea oferta clienţii în funcţie de tipul lor.
    • Aplicaţia SFA mobilă, instalată pe telefoanele agenţilor, ne poate ajuta astfel:
      • preluarea periodică a situaţiei stocurilor distribuitorilor;
      • preluarea comenzilor.

Cu siguranţă v-am convins cât de utilă poate fi o aplicaţie SFA pentru afacerea dvs. Puteţi începe chiar acum, cereţi prezentarea/testarea aplicaţiei noastre Nexus SFA. Nu veţi regreta!

| SFA