Am introdus in NexyShop v.11 link-uri conform noilor reglementări de la ANPC, în ceea ce privește procedurile de soluționare alternativă a litigiilor și insolvență a persoanelor fizice.

Pentru o intensificare a activității Direcțiilor de Soluționare Alternativă a Litigiilor – SAL și de Insolvență a Persoanelor Fizice, din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), au fost emise două ordine, menite să fluidizeze comunicarea dintre cele două direcții și consumatori, în piață.

Astfel, a fost dispusă afișarea de către operatorii economici care activează pe teritoriul României, în contact direct cu consumatorul-persoană fizică, a unei plachete speciale, menită să atragă atenția asupra procedurilor de soluționare alternativă a litigiilor – SAL și asupra Platformei SOL a Comisiei Europene, cu același rol, în cazul comerțului online.

Conform acestor modificari am introdus in partea de subsol site-ului:

  • link procedura SAL: https://anpc.ro/ce-este-sal/
  • link procedura SOL (platforma europeană de soluționare online a litigiilor): https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=RO

    Ce este SAL?
    SAL reprezinta un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor li se ofera posibilitatea de solutionare a litigiilor pe care le pot avea cu comerciantii, atunci cand se confrunta cu o problema legata de achizitionarea unui produs sau serviciu.
    Astfel, reclamatiile impotriva comerciantilor sunt prezentate voluntar de catre consumatori, urmand a fi solutionate intr-un mod independent, impartial, transparent, rapid și echitabil. Directia SAL are competenta sa solutioneze alternativ litigii nationale și transfrontaliere izvorate din contractele de vanzari sau din contractele de prestari servicii incheiate cu un comerciant care desfașoara activitati in Romania. Entitatile SAL sunt entitati extrajudiciare. O entitate SAL este o parte neutra (de exemplu, un mediator, arbitru) care poate fi utilizata de comerciant pentru a solutiona litigii, daca consumatorul decide sa foloseasca mecanismul SAL.

    Procedura SAL:
  • este o procedura simpla și rapida
  • presupune costuri reduse fiind prin urmare benefic atat pentru consumatori, cat și pentru comercianti, care pot evita costuri legale si proceduri de durata.

    Care sunt conditiile in care se poate accesa procedura SAL?
  • Diferendul nu a putut fi solutionat in mod direct cu comerciantul;
  • Reclamatia nu a mai fost analizata anterior de catre o alta entitate SAL sau de catre o instanta de judecata, si nici inaintata unei alte autoritati publice;
  • Reclamatia este formulata in termen de 1 an de la data la care aceasta a fost prezentata comerciantului sau de la data savarsirii faptei care a dat nastere litigiului;
  • Instrumentarea litigiului nu afecteaza in mod grav functionarea eficienta a entitatii SAL;
  • Litigiul nu este promovat cu rea credinta și nu este ofensator;
  • Litigiul este de competenta entitatii SAL sesizate.
  • In cazul in care Directia SAL nu poate analiza o reclamatie care i-a fost inaintata, va transmite ambelor parti o explicatie privind motivele neanalizarii litigiului in termen de 21 de zile calendaristice de la primirea dosarului de reclamatie.


    La data de 19 August 2022 a fost rezolvată solicitarea de dezvoltare NexyShop link-uri ANPC - Solutionare alternativa a litigiilor si Solutionare online a litigiilor prin modificarea funcţionalităţilor existente în aplicaţia Nexus ERP, produsul/licenţa Nexus ERP.

    Această modificare de funcţionalitate o veţi putea regăsi şi utiliza în aplicaţie după instalarea update-ului cu numărul . Acest update este posibil, ca la data prezentei notificări, să nu fie încă disponibil pentru descărcare şi instalare.

    Pentru descărcarea update-ului vă rugăm să accesaţi site-ul nostru www.download.nexuserp.ro, iar pentru informaţii privind modul de instalare a unui update vă rugăm să accesaţi articolul din manualul online al aplicaţiei Kit-uri, update-uri şi patch-uri.

    | v. urmatoare | Nexus Media