EDI configurare schimb electronic documente

Schimb electronic de facturi intre partenerii utilizatori de NexusERP

Am creat posibilitatea schimbului electronic de facturi intre partenerii utilizatori de NexusERP. Modul de lucru este urmatorul:
1. Partenerul care emite facturile isi configureaza schimbul electronic de facturi emise cu clientul sau. In pagina de editare a partenerului se adauga si se alege in campul Provider EDI - Export un provider de tip NexusFactura pentru directia Export. In definitia providerului se stabileste si locatia (pe discul fizic al serverului sau ftp) unde se vor exporta documentele.
La validarea unei facturi catre acest client sistemul va genera automat un fisier si-l va salva in locatia prestabilita. Fisierul poate fi trimis la client prin e-mail sau prin ftp.
2. Partenerul care receptioneaza facturile trebuie, la randul sau, sa adauge si sa aleaga, in pagina de editare a furnizorului, in campul Provider EDI - Import, un provider de tip NexusFactura pentru directia Import. Tot aici se stabileste si locatia (pe discul fizic al serverului sau ftp) pe care serviciul NexusTasks o va monitoriza in permanenta. In momentul aparitiei unui fisier in aceasta locatie acesta va fi automat prelucrat si se va genera factura de furnizor corespunzatoare.
Contul de marfa in care se vor inregistra produsele de pe factura este setabil in optiunile modulului Facturi furnizori (setare: Cont produse import factura EDI)
Gestiunea in care se vor inregistra facturile este identificata dupa denumirea adresei de livrare specificate pe factura. In cazul in care o identificare nu este posibila programul va alege gestiunea implicita setata in optiuni (setare: Gestiune import factura EDI).
In cazul aparitiei unor erori pe parcursul prelucrarilor de catre NexusTasks, sistemul va emite alerte catre utilizatorii desemnati sa le receptioneze.