Pentru a veni in sprijinul utilizatorilor Nexus ERP in sensul imbunatatirii accesului rapid la informatie, am introdus un nou instrument de raportare, sub forma unui Dashboard. Acesta este complet configurabil si poate contine atat grafice cat si tabele, beneficiind de ultimele dezvoltari pe zona de raportare, respectiv rapoartele cu mod de afisare "Tabel in fereastra separata" si rapoartele HTML generale.

Configurare
Adaugarea unui dashboard se face actionand butonul Configurare Dashboard din meniul superior Instrumente. Acelasi buton va fi folosit ulterior si pentru modificarea sau stergerea unui dashboard existent.
Configurarea unui dashboard presupune urmatoarele operatii:
  • Alegerea unei denumiri, a unei descrieri si selectarea utilizatorilor ce au drept de vizualizare.
  • Definirea panourilor (zonelor) in care vor fi afisate rapoartele. Un dashboard poate avea oricate panouri, atat timp cat acestea au o dimensiune suficient de mare pentru afisarea unui raport. Initial dashboardul contine un singur panou, intins pe intreaga suprafata. La click-dreapta in interiorul unui panou se poate adauga un separator vertical sau orizontal, acest lucru avand ca efect crearea unui nou panou in dreapta, respectiv sub panoul curent.
  • Selectarea rapoartelor afisate: Initial, in centrul fiecarui panou apare textul "Selecteaza un raport". Dati click pentru a alege raportul dorit. Lista va contine doar rapoarte avand ca mod de afisare "Tabel in fereastra separata" si rapoartele HTML generale. Odata selectat, denumirea raportului va fi afisata in centrul panoului, odata cu modulul din care face parte.
  • Salvati modificarile si puteti vizualiza imediat dashboard-ul apasand pe butonul Vizualizare.
    Stergerea panourilor se poate face la click-dreapta, doar in ordinea inversa a adaugarii acestora.

    Utilizare
    Utilizatorii vor gasi dashboard-urile la care au drept de vizualizare in meniul principal al aplicatiei, in grupul Favorite. Perioada de raportare poate fi modificata apasand butonul Perioada.
    Reimprospatarea datelor se poate face actionand butonul Refresh, avand ca efect reluarea rapoartelor pentru aceeasi perioada.


    La data de 9 Mai 2025 a fost rezolvată solicitarea de dezvoltare Un nou instrument de raportare: Dashboard prin crearea unei noi funcţionalităţi în aplicaţia Nexus ERP, produsul/licenţa Nexus ERP.

    Această funcţionalitate nouă o veţi putea găsi şi utiliza în aplicaţie după instalarea update-ului cu numărul 25.5. Acest update este posibil, ca la data prezentei notificări, să nu fie încă disponibil pentru descărcare şi instalare.

    Pentru descărcarea update-ului vă rugăm să accesaţi site-ul nostru www.download.nexuserp.ro, iar pentru informaţii privind modul de instalare a unui update vă rugăm să accesaţi articolul din manualul online al aplicaţiei Kit-uri, update-uri şi patch-uri.

    | v. urmatoare | Nexus Media