În contextul utilizării tot mai largi a componentelor e-Factura si e-Transport din cadrul dosarelor contabile, anumite funcționalități ale acestor module s-au dovedit insuficiente.
De asemenea, a aparut tot mai des și necesitatea mutării unor baze de date cu dosar contabil de pe un server pe un altul, operație ce până acum se putea realiza doar cu intervenția personalului tehnic Nexus Media.
Astfel, începând cu versiunea majoră 24, dosarul contabil se modifică semnificativ, dupa cum urmează:

1. Întreg conținutul dosarului contabil, incluzând jurnalul depunerii declarațiilor si mesajele importate din SPV, migrează către baza de date corespunzatoare. Atenție! Se va prelua doar un singur dosar contabil, cu condiția ca acesta sa nu fie anulat.

2. Apare modulul Dosare contabile, preluând toate funcțiile vechiului modul “Optiuni dosare contabile”. Acesta prezintă lista dosarelor contabile afișând și o serie de stări pentru următoarele secțiuni:

  • Stare eFactura: prezintă numărul solicitărilor eFactura netransmise, numărul solicitărilor cu eroare, numărul de mesaje primite neprocesate
  • Stare eTransport: prezintă numărul solicitărilor eTransport netransmise, numărul solicitărilor cu eroare, numărul de mesaje neprocesate
  • Stare mesaje SPV: prezintă numărul mesajelor SPV necitite, altele decât eFactura si eTransport, atât ca număr total cât și defalcat, pe fiecare tip de mesaj
    După cum se observă, s-au separat mesajele SPV în cele trei categorii: Mesaje eFactura, Mesaje eTransport si Mesaje SPV. Cu aceste denumiri le veți regăsi în continuare, atât în documentație, cât și în aplicație.

    Stările se actualizează automat, la descărcarea mesajelor din Spațiul Privat Virtual (atât automat, prin RoboNexy, cat și manual, prin asistenții pe care-i oferă aplicația). Pentru operativitate, dosarele contabile ce necesită atenția utilizatorului, adică acele dosare care conțin informații în cel putin unul din câmpurile de stare, sau cele care sunt inactive, se afisează cu fundal roșu.

    Pentru trimiterea automată prin intermediul serviciului RoboNexy a solicitarilor e-Factura/e-Transport și descărcarea mesajelor aferente, este necesar sa aveți cel puțin un utilizator pentru care sa fie obținut token de autentificare cu protocolul OAuth în SPV e-Factura/e-Transport iar acesta să fie setat pe dosarul contabil, în câmpul "Pentru e-Factura/e-Transport utilizez tokenul utilizatorului".

    În partea de Detalii pot fi afișate mesajele SPV (altele decât eFactura si eTransport), având posibilitatea deschiderii pentru vizualizare, sau marcării acestora ca citite. Aceste funcții permit accesul rapid la citirea extraselor sau notificărilor primite de unele societați prin intermediul SPV.
    Mesajele SPV pot fi descarcate la apăsarea butonului corespunzator din bara de instrumente a modulului.

    Ferestra de editare a dosarului contabil permite atât definirea operațiilor periodice de efectuat, cât și urmărirea unui jurnal al efectuării acestora. Operațiile sunt grupate pe pași, fiind obligatorie finalizarea, fără erori, a tuturor operațiilor dintr-un pas pentru a trece la pasul următor.

    În ceea ce privește tipurile de operații de la nivelul dosarului, noua versiune aduce și o serie de funcții noi. Apar o serie de operații pe care sistemul le poate procesa automat, fără intervenția utilizatorilor:
  • Raport automat: Raport generat automat de către serviciul Robonexy, care poate fi trimis prin e-mail sau stocat într-un director predefinit de pe server.
  • Pregatire declaratie: Crearea unei noi declarații și efectuarea operațiilor de culegere, calcul și validare a acestora în modulele corespunzatoare.
  • Activitate: Generare activități pentru utilizatori
  • Solicitare SPV: Generare automată a solicitarilor către SPV. Acestea se vor răgasi în modulul Solicitari SPV ANAF și se vor trimite manual utilizând certificatul digital calificat (fizic)
  • Audit: Rularea procedurilor de verificare din modulul Expert -> Audit. Pentru aceastea se poate seta și un prag acceptabil pentru diferențele apărute.
  • Colectare: Rularea procedurii de colectare a articolelor contabile

    Important!
    Procesarea operațiilor pentru o anumită sesiune începe în momentul acțiunii de „Inițializare lună”. Utilizatorul poate face acest lucru atât prin apăsarea butonului din fereastra dosarului contabil, cât și prin asistentul din modul, ce permite inițializarea pentru mai multe dosare odată. Tot de inițializarea lunii depinde și validarea declarațiilor cuprinse în dosar.

    Stadiul actualizat al efectuării operațiilor pentru sesiunea curentă se poate urmări pe pagina Jurnal. Tot pe această pagină este posibilă și reluarea unei operații finalizate dar și, pentru anumite situații, ignorarea erorilor aparute la procesare, cu scopul trecerii la pasul următor.
    Fereastra dosarului conține și pagini pentru vizualizarea mesajelor SPV și a istoricului complet.

    3. Apar module speciale pentru trimiterea solicitărilor si preluarea mesajelor de tip e-Factura și, respectiv, e-Transport. Acest lucru permite accesul restricționat al unor utilizatori doar pe aceste secțiuni ale SPV.
    Detalii pot fi găsite în articolele referitoare la module noi e-Factura și module noi e-Transport


    La data de 21 Februarie 2024 a fost rezolvată solicitarea de dezvoltare Noi functionalitati pentru dosarul contabil prin crearea unei noi funcţionalităţi în aplicaţia Nexus ERP, produsul/licenţa Nexus ERP şi modulul Dosare Contabile.

    Această funcţionalitate nouă o veţi putea găsi şi utiliza în aplicaţie după instalarea update-ului cu numărul 24.4. Acest update este posibil, ca la data prezentei notificări, să nu fie încă disponibil pentru descărcare şi instalare.

    Pentru descărcarea update-ului vă rugăm să accesaţi site-ul nostru www.download.nexuserp.ro, iar pentru informaţii privind modul de instalare a unui update vă rugăm să accesaţi articolul din manualul online al aplicaţiei Kit-uri, update-uri şi patch-uri.

    | v.24.4 | Nexus Media