În contextul implementării de către ANAF a unei soluții de autorizare a accesului la serviciile de tip API prin mecanisme standard bazate pe protocolul OAuth 2.0, am creat în aplicația NexusERP functionalități specifice obținerii și utilizării tokenului de acces pentru transmiterea facturilor și a mesajelor aferente acestora, prin sistemul de facturare electronica RO e-Factura ANAF.

Printre avantajele utilizării autentificării prin protocolul OAuth 2.0 sunt:
- se pot transmite facturile și mesajele fără a fi necesară prezența fizică în calculator a dispozitivului pentru certificatul digital;
- la nivel de aplicație se pot stabili drepturi de acces separate pentru e-Factura si e-Transport;
- mai mulți utilizatori pot utiliza același token pentru trimiterea facturilor și mesajelor.

Pentru activarea noilor funcționalități sunt necesare următoarele configurări:
1. În modulul "Utilizatori", se deschide în editare utilizatorul care deține certificatul digital, pe pagina SPV. Aici se completează câmpurile "Certificat digital" și "Pin smart card". Din meniul superior se apasă butonul "Token SPV" și se alege "Obține tokenul de autentificare în SPV". Aplicația va stoca criptat tokenul de acces si va completa în fereastra data obținerii acestuia. Perioada de valabilitate a unui token este de 129600 minute (adică 90 zile). Dupa expirarea acestuia, autentificarea nu va mai fi posibilă, și va trebui reluată intreaga procedură. Alternativ, există posibilitatea ca în interval de o oră de la expirarea tokenului de acces să se poate extinde valabilitatea acestuia, utilizând butonul "Reinoieste tokenul de autentificare în SPV pentru serviciul e-Factura". Reinoirea tokenului, atat pentru e-Factura, cat si pentru e-Transport se face si prin intermediul serviciului RoboNexy (in interval de o ora dupa expirarea acestora se incearca reinoirea tokenului).

2. În modulul "Opțiuni dosar contabil", în fereastra de editare, pe pagina SPV ANAF, se stabilesc utilizatorii cu drept de acces în SPV, pentru secțiunile e-Factura și e-Transport. Aceștia vor putea vizualiza solicitările generate pentru facturi și e-transport și le vor putea transmite către SPV.

3. În modulul "Solicitari SPV ANAF", fiecare utilizator va putea vizualiza solicitarile din dosarele contabile la care are acces si le va putea transmite catre SPV utilizand butonul "Trimitere solicitari e-Factura către ANAF", respectiv "Trimitere solicitari e-Transport către ANAF". Autentificarea se va face prioritar prin protocol OAuth 2.0, utilizând tokenul de acces asociat utilizatorului conectat in aplicație, sau altui utilizator din același dosar. În cazul în care autentificarea eșuează, se încearcă autentificarea clasică, prin certificatul digital.

Dacă din diverse motive este necesară revocarea drepturilor de acces prin protocolul OAuth 2.0, aceasta se poate face în pagina SPV din fereastra de editare a utilizatorului, prin apelarea butonului "Revocă tokenul de autentificare în SPV pentru serviciul e-Factura".



La data de 16 Iunie 2022 a fost rezolvată solicitarea de dezvoltare Acces e-Factura și e-Transport SPV ANAF cu protocol OAuth 2.0 prin crearea unei noi funcţionalităţi în aplicaţia Nexus ERP, produsul/licenţa Nexus ERP şi modulul Optiuni Dosare Contabile.

Această funcţionalitate nouă o veţi putea găsi şi utiliza în aplicaţie după instalarea update-ului cu numărul 22.6. Acest update este posibil, ca la data prezentei notificări, să nu fie încă disponibil pentru descărcare şi instalare.

Pentru descărcarea update-ului vă rugăm să accesaţi site-ul nostru www.download.nexuserp.ro, iar pentru informaţii privind modul de instalare a unui update vă rugăm să accesaţi articolul din manualul online al aplicaţiei Kit-uri, update-uri şi patch-uri.

| v.22.7 | Nexus Media