| ERP | 10966
CE REPREZINTĂ SGR?
- un mediu mai curat și verde;
- atingerea țintelor de colectare și reciclare impuse la nivel european ;
- impulsionarea pieței de reciclare din România, oferindu-se cantități semnificative și de calitate de materie primă.
DE CÂND SE APLICĂ?
CUM FUNCȚIONEAZĂ?
CE AMBALAJE POT FI RETURNATE?
UNDE VOR FI RETURNATE AMBALAJELE?
CUI SE ADRESEAZA SGR?
CARE SUNT RESPONSABILITĂȚILE PĂRȚILOR IMPLICATE?
- se înregistreze în baza de date a SGR ( aici te înregistrezi în sistem SGR)
- să încheie contract cu administratorul SGR în vederea îndeplinirii obligațiilor legale
- să marcheze ambalajele SGR conform legislației: cu un semn distinctiv/un simbol ușor de recunoscut și înțeles de către consumatori, precum și un cod de bare și logo SGR ( aici link către fișier specificații tehnice)
- să utilizeze pentru raportarea ambalajelor puse pe piața națională, care fac obiectul SGR, programul informatic dezvoltat, gestionat și pus la dispoziție de către administratorul SGR
- să țină evidența numărului total al produselor în ambalaje SGR pe tip de material, greutate și volume, precum și evidența garanțiilor percepute aferente;
- să comunice administratorului SGR evidența actualizată de la punctul anterior, până la data de 10 a lunii imediat următoare pentru produsele în ambalaje SGR introduse pe piața națională în luna de referință, în formatul și procedura stabilite de administratorul SGR
- să plătească administratorului SGR valoarea garanției aferente produselor în ambalaje SGR introduse pe piața națională, până în data de 25 a lunii următoare introducerii pe piață a produselor;
- să perceapă de la clienții lor garanția aferentă produselor în ambalajele SGR introduse pe piața națională și achiziționate de către aceștia;
- să plătească administratorului SGR tariful de administrare conform contractului încheiat cu administratorul SGR;
- să informeze consumatorii sau utilizatorii finali, prin transmiterea informației detaliate pe produs, marcă, tip de material, greutate și volum al ambalajului pentru a fi postată pe pagina de internet a administratorului SGR, despre începerea sau încetarea punerii pe piață a unui anumit tip de produs ambalat în ambalaj SGR;
- să permită efectuarea controalelor de către autoritățile competente și să furnizeze acestora documente, informații corecte și complete referitoare la propriile ambalaje care fac obiectul SGR, datele comunicate către administratorul SGR și decontările cu acesta, alte produse ambalate care fac obiectul obligațiilor de mediu.
- să se înregistreze în baza de date gestionată de către administratorul SGR
- să indice distinct valoarea garanției la raft și pe documentele fiscale aferente produsului în ambalaj SGR;
- să plătească valoarea garanției operatorilor economici de la care achiziționează produse ambalate în ambalaje SGR;
- să nu comercializeze produse ambalate în ambalaje SGR achiziționate de la producători neînregistrați în cadrul administratorului SGR sau de la distribuitori ai acestor producători;
- să nu comercializeze produse ambalate în ambalaje SGR care nu sunt marcate potrivit prevederilor art. 24;
- să încaseze de la clienții lor garanția aferentă produselor în ambalaje SGR;
- să afișeze în cadrul structurilor de vânzare informații adresate consumatorilor sau utilizatorilor finali cu privire la:
- tipurile de produse care fac parte din sistemul de garanție-returnare;
- valoarea garanției;
- posibilitatea consumatorilor sau utilizatorilor finali de a returna ambalajul SGR în vederea restituirii valorii garanției în cadrul oricărui punct de returnare de pe teritoriul României;
- adresa și programul de funcționare ale punctului de returnare operat de comerciant;
- modalitatea de preluare a ambalajelor, manual sau prin echipament automat de preluare;
- modalitățile disponibile de restituire a garanției;
- dreptul celui care returnează ambalajul SGR de a solicita restituirea valorii garanției în numerar, prin voucher sau prin transfer bancar, conform art. 14 alin. (2);
- situațiile de refuz al restituirii garanției;
- să organizeze puncte de returnare, în condițiile prezentei hotărâri;
- să preia în cadrul punctelor de returnare toate ambalajele SGR returnate de consumatori sau utilizatori finali și să restituie acestora valoarea garanției la momentul returnării ambalajelor SGR, în condițiile prezentei hotărâri;
- să protejeze ambalajele SGR preluate în cadrul punctelor de returnare împotriva deteriorării, furtului și a altor situații similare, până la preluarea acestora de către administratorul SGR;
- să permită exclusiv administratorului SGR preluarea ambalajelor SGR de la punctele de returnare, la solicitarea acestuia sau a reprezentantului desemnat al acestuia;
- să utilizeze pentru raportarea ambalajelor care fac obiectul SGR și a garanțiilor aferente acestora, programul informatic pus la dispoziție online de către administratorul SGR;
- să țină evidența numărului total al produselor în ambalaje SGR comercializate, defalcat pe produse, pentru fiecare structură de vânzare și/sau magazin online pe care le operează, evidența numărului total al ambalajelor SGR care au fost returnate comerciantului de către consumatori sau utilizatori finali, defalcat pe tip de material și volum, precum și evidența garanțiilor plătite, încasate la vânzarea produselor și returnate către consumatori la punctul de returnare, respectiv încasate de la administratorul SGR;
- să permită efectuarea controalelor de către autoritățile competente și să furnizeze acestora documente, informații corecte și complete referitoare la modul de îndeplinire a obligațiilor de către comerciant, precum și documentele justificative primite din partea consumatorilor sau utilizatorilor finali, administratorului SGR, și celorlalți operatori economici din cadrul SGR cu care comerciantul a încheiat contracte;
- să ofere în scris, în termen de maximum 10 zile lucrătoare, clarificări și informațiile solicitate de către administratorul SGR și care sunt în legătură cu îndeplinirea obligațiilor ce decurg din prezenta hotărâre.
- comercianții care, în temeiul art. 17 alin. (7), optează pentru organizarea punctelor de returnare în parteneriat cu unitățile administrativ-teritoriale sau cu asociațiile de dezvoltare intercomunitară, potrivit prevederilor art. 8, vor afișa în cadrul structurilor de vânzare, vizibil și ușor lizibil pentru clienți, următorul text: „Acest magazin nu funcționează ca punct de returnare a ambalajelor“, precum și informația privind localizarea punctelor de returnare puse la dispoziție.
CUM CIRCULĂ BANII ÎN SISTEMUL SGR?
SGR în NEXUS ERP
- numărului total al produselor în ambalaje SGR comercializate, defalcat pe produse'
- numărului total al ambalajelor SGR returnate de către consumatori sau utilizatori finali, defalcat pe tip de material și volum
- garanțiilor plătite, încasate la vânzarea produselor și returnate către consumatori la punctul de returnare, respectiv încasate de la administratorul SGR,
Vă invităm să aflaţi mai multe despre Nexus ERP
Vă rugăm să completaţi formularul de mai jos şi în cel mai scurt timp veţi fi contactat de un reprezentat al Nexus Media.