Eficientizarea prin Digitalizare – Restaurante

| Solutii horeca | 190

Prin debutul sezonului estival începând cu 1 Mai, activitatea în sectorul Horeca va crește ca volum, dar în aceeași măsură și nivelul provocărilor în procesul de prestare a serviciilor crește exponențial.
În acest blog discutăm despre eficientizarea proceselor într-un restaurant prin digitalizare. Având în vedere nevoia tot mai mare de eficiență, vom aborda activitatea de servire a mesei prin astfel de soluții.
În orice activitate comercială există fluxuri de intrare și de ieșire, gestiunea acestor fluxuri devine dificilă și greu de controlat în contextul creșterii volumului activității, dar soluțiile software integrate facilitează foarte mult realizarea acestor fluxuri.
 

Intrarea

Plecăm de la o comandă către un furnizor, la momentul în care realizăm acest document știm ce trebuie să primim și când. Nu de puține ori, momentul primirii mărfii corespunde și cu primirea facturii fiscale. Însă o dată cu integrarea cu sistemul RO E-Factura, vom putea prelua factura chiar si înainte de a ajunge marfa la noi, direct din SPV, prin câteva click-uri. O dată ajunsă livrarea, putem scana produsele primite pe baza codurilor de bare și astfel avem recepția lor utilizând o aplicație mobilă.
La sfârșitul zilei vom avea produsele comandate si gata de vânzare, înregistrarea în gestiunea scriptică, dar și în contabilitatea financiară. Acest proces repetitiv fiind eficientizat, ne oferă posibilitatea de a avea un control strict, ne îndeplinim obiectivul cu privire la raportarea către instituțiile statului într-o maniera în care economisim resurse.
Însă, sistemele moderne de tip ERP, ajută și la calculul necesarului privind comenzile către furnizori, fie pe baza vânzărilor anterioare, fie pe baza unui plan de producție din bucătărie. Nexus ERP, Nexus Online Recepții, sunt câteva din soluțiile integrate pentru gestiunea fluxului de intrare.
 

Ieșirea

Gestiunea fluxului de ieșire contează foarte mult pentru client, cu cât o soluție de vânzare oferă cât mai multe metode de încasare, gestiune a meselor, a modului de preparare a produsului fără efort din partea colegilor din restaurant, cu atât calitatea serviciilor oferite crește și numărul de persoane ce fac procese repetitive scade.
Nexus EASYRETAIL Restaurant oferă foarte multe opțiuni adaptate pentru aceasta industrie, având în spate experiența la sute de restaurante, însă știm că mobilitatea în preluarea comenzilor de la clienți este esențială, astfel avem aplicația mobilă Nexus Online Ospatari ce ne permite prin intermediul unui smartphone sa preluăm comenzile, ce ajung direct în bucătărie sau să scoatem bon fiscal. Totul fiind integrat și sincronizat în timp real atât cu POS-ul de vânzare cât și cu sistemul ERP. Putem, așadar, să preluăm mult mai ușor comenzile și acestea ajung în bucătărie.
 
De ce trebuie sa fie totul în timp real și integrat? Pentru a avea o situație reala asupra vânzărilor, stocurilor, produselor preferate de către clienți.
De ce trebuie sa fie conectat cu sistemul ERP? Având în vedere numărul mare de înregistrări (bonuri fiscale, facturi) evităm introducerea manuală într-o altă aplicație, iar la sfârșitul zilei,o dată cu finalizarea procesului de vânzare, avem și contabilitatea realizată.
 

Preluarea comenzilor pentru bucătărie sau bar

Rapiditatea cu care ajunge informația la bar sau la bucătărie este esențială pentru satisfacția clienților. Vom lua un exemplu de comandă clasic pentru a înțelege cât de ușoară poate fi realizată gestiunea comenzilor:
Clientul ce stă la masa 3, comanda 2 burgeri, un cocktail și o amandina, în acest caz toate cele 3 secții de producție se află ca localizare în incinte separate, barul este pe terasa, bucătăria la demisol iar cofetăria la parter. Prin intermediul aplicației Nexus Online Bucătărie, comenzile , vor ajunge să fie afișate pe tablete sau monitoare în funcție de responsabilitatea cu privire la comanda a fiecărei secții.
Ospătarul doar trebuie sa preia comanda din aplicația mobila, iar cei responsabili de preparare să ofere un status cu privire la pregătire ( preluat, în lucru, cheamă ospătarul). Astfel, ospătarul nu trebuie sa se plimbe între aceste locații și va cunoaște în timp real statusul comenzilor.
Mai nou, oferim clienților noștri posibilitatea de a împărți procesul de producție a unui produs pe diverse stații de lucru prin intermediul aplicației Online Work Tracking, astfel, burgerul nostru trece prin 3 stații de lucru, montaj inițial prăjire și montaj final, fiecare stație având în față ingredientele pentru etapa respectiva și instrucțiuni. Ne ajuta foarte mult în procesele repetitive pentru a nu uita anumite ingrediente dar și in procesul de instruire a noilor angajați din alte țări, interfața fiind intuitivă.
 

Gestiunea stocurilor

In spatele fiecărui produs, putem avea o rețetă foarte detaliată. Scăderea din stoc pe baza rețetei se realizează în timp real, odată adăugat produsul pe comanda de la client.
De ce ne ajută un astfel de mod de lucru?
• Pe baza producției anterioare putem previziona limite sub care stocul nu trebuie să scadă, evitând ruptura de stoc.
• Putem identifica eventuale pierderi ce țin fie de procesul de producție, fie din alte cauze.
• Înregistrăm în timp real consumurile de materii prime realizate de secțiile de producție în gestiunea contabilă.
• Putem lua decizii cu privire la rețete pe baza costurilor reale de producție.
Managementul rețetelor se face prin intermediul licenței Nexus Restaurant Backoffice
Eficientizarea prin digitalizare într-un restaurant este un proces complex, însă consultanții Nexus Media, vă stau la dispoziție pentru a vă ajuta în acest proces. Scalarea unui business după un astfel de proces este mult mai ușoară.
 
Pentru detalierea proceselor dumneavoastră din restaurant, ne puteti contacta prin următorul link: Aici
 


TAG CLOUD

HorecaRestauranteDigitalizareErpVanzareEficientaSyncapEcommerceMagazine onlineSecuritate ciberneticaGhid de securitateSolutii securitateERPNexusMacOSParallelsDesktopConcediuîngrijitorImmFonduri nerambursabileSGRReturoGarantieReturnare0.50 leiNexus ERPMonografie contabilaNote contabile SGRContabilitate SGRSistem garantie returMSPBitdefenderGravityZoneNexus MediaE-facturaFacturareANAFDosar contabilImpozitTaxeSgrSistem garantie returnareRegiuneaNordestCursuriGratuiteAvertizareNotificareConfigurabilProgramabilRetailPlata cardViva walletInstruireCursGratuitImplementareDigitalizareAutomatizarea proceselorOptimizare fluxuriImbunatatirea proceselorScalabilitate si flexibilitateMobilitateRegiuneNordEstStrategiiEvaluareOferta digitalizareInovatieComunicareCustomsoftBaseLinkerIntegrareIndicatori economiciIndicatori finanicariAnaliza economicaFacilitatiFiscaleContribuabiliSAF-TD406DeclaratiiE-FacturaE-TransportSoftware folositCumpărare software folositVânzare software folositCOTE TVATVA5%RESTAURATEMODIFICARE COTE TVADeductibilitateCheltuieliLimitata50%VehiculeImpozit profitScop personalPart-timeTimp partialSalariiNexyshopMagazine virtualeTVAConversieEfacturaAnafEtransportTransferuriAvizeMagazin onlineAgriculturaAlimentaraFinanciareAnuale2021SalarizareCalcul salariiTratamentFiscalSponsorizare2022PiataMuncaUcraineniTichete de masaTichete cadouTichete de cresaTichete culturaleTichete de vacantaSeminariiWebinarPrezentariVenituriImpozitareBon fiscalInventarCpvDividendeProfluoApiAfaceriBeneficiiAvantajeCloudHostingSaasRedeventeSalarizereSomaj tehnicSustinere economicaSaf-tD406SaftIncasarePlataSfaComenziHrZilieriRevisalSuspendareNorma partialaConstructiiServerSistem de operareWindows 10PontajLegislatieCod fiscalProfitPierdereContabilitateReevaluareImobilizariHotelConcediu odihnaCateringEchipamnte retailMetroEchipamente retail

Programează o prezentare cu un consultant Nexus Media

Doriți mai multe informații?