Ce este un Webinar şi cum funcţionează?

| Seminarii | 520

Conform dicţionarului merriam-webster.com, webinar este o prezentare educațională online live în timpul căreia spectatorii participanți pot trimite întrebări și comentarii.

Cuvântul "webinar" este un amestec de "web" și "seminar". Un webinar este un eveniment desfășurat virtual, la care participă exclusiv un public online. Alți termeni folosiți ca alternative pentru webinar sunt eveniment web, seminar online, transmisie web, prelegere web și eveniment virtual.

Un webinar este o formă de comunicare unu-la-mai-mulți prin care un prezentator poate ajunge la un grup mare și specific de spectatori online dintr-o singură locație. De asemena, un webinar oferă diverse oportunități interactive de comunicare: întrebări, chat, sondaje, etc.

Sfidând cele mai recente tendințe de comunicare, ca totul să fie cât mai scurt și cât mai rapid, timpul mediu de vizionare pentru webinarii crește de la an la an, iar în prezent este în medie de o oră!
Piața webinarului prezintă și o creștere anuală puternică. Există mai multe motive pentru aceasta, nu în ultimul rând pentru că eveniment web sunt foarte eficiente. Ele generează, de asemenea, economii semnificative de costuri.

În plus, seminariile web sunt personale, live și interactive. Din punct de vedere didactic și educațional, webinariile sunt interesante datorită gradului foarte ridicat de interacțiune, ajutând participanții să învețe și să înțeleagă mai rapid.


Organizatorii

Un webinar este cel mai des legat de afaceri, aceste sesiuni pot fi folosite pentru a împărtăși cunoștințe, idei și actualizări cu oameni aflaţi în locaţii diferite. Poate fi, de asemenea, orientat în a construi și a cultiva relații, în a construi autoritate în jurul unei mărci sau în a demonstra facilităţile unui produs.

Pe lângă imaginile video ale unei camere, pot fi difuzate diapozitive de tip PowerPoint care rulează în sincronizare cu restul prezentării. De asemenea, se poate utiliza funcționalitatea de captură a ecranului, care permite să arate spectatorilor o aplicație sau un site web.


Participanţii

Participanții urmăresc webinarii prin intermediul unui computer, tabletă sau smartphone și pot vedea și auzi organizatorii datorită fluxurilor live (streaming) audio și video.

Un webinar permite participanților să interacționeze cu organizatorii, în sensul de a pune întrebări vorbitorului sau moderatorului (care conduce webinarul) în timp real printr-un instrument de mesagerie instantanee sau prin e-mail.


Care sunt paşii pentru a realiza un webinar?

Conform cu site-ul GoToWebinar (goto.com) un webinar eficient și captivant începe cu trei roluri: un organizator, cel puțin un prezentator și participanți.

1. Stabilim un obiectiv clar

Vom avea mai mult succes dacă avem un obiectiv clar în minte. Ce încercăm să realizăm?


2. Trebuie să ne înțelegem publicul

Care sunt punctele de interes ale participanților? Ce subiecte ar putea rezona cu ei? Vom folosi aceste informații pentru a crea un titlu de webinar convingător.


3. Programăm webinarul

Cercetările arată că ora 10:00 într-o marți sau miercuri sunt cele mai bune zile și ore pentru a găzdui un webinar.


4. Promovăm webinarul

Folosim emailul, canalele de socializare și propria rețea pentru a transmite informaţii legate de webinarul pregătit.


5. Construim prezentarea

Conținutul „Cum să” tinde să aibă cele mai bune performanțe. Oferă audienței tale învățăminte pe care le pot aplica în practică.


6. Repetăm înainte!

Ne asigurăm că am exersat seminarul și că am testat configurația tehnică înainte de ziua cea mare.


Avantajele webinariilor

Deoarece webinariile sunt evenimente online, sunt convenabile atât pentru prezentator, cât și pentru participant, deoarece se poate găzdui și participa la seminarii web chiar din confortul biroului sau de acasă.

Fie că este vorba despre prezentarea către un grup mic sau către un grup de peste 100 de participanți, munca de organizare şi costurile sunt aceleaşi şi sunt în general mici.

Webinariile pot fi preînregistrate și redate în orice moment pentru participanți. Acest lucru le face mai ușor de configurat, reutilizat și mai ușor de utilizat în comparație cu evenimentele în persoană.

Evenimentele offline au propriile lor merite, dar cu webinarii live nu trebuie să-ți mai pierzi timpul căutând să închiriezi locaţii, să contactezi firme de catering sau să gestionezi echipamente de prezentare scumpe şi voluminoase.

Oamenii folosesc webinarii în mod creativ pentru educație, marketing, vânzări, branding, resurse umane, integrarea utilizatorilor etc. Așadar, când vine vorba de ceea ce poți face cu webinarii: cerul este limita.

O mulțime de instrumente de webinar vin cu table interactive, sondaje, funcții de chat live text sau audio, înregistrare care le fac mult mai personalizabile, captivante și interactive pentru publicul participant.




Programează o prezentare cu un consultant Nexus Media

Doriți mai multe informații?