Sistemul SGR in Nexus ERP

| ERP | 8272

Sistemul SGR - ACTIV

Sistemul de Garanție Retur a intrat în vigoare!
Sistemul administrat de către RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A (aici link către RetuRO) a devinit activ începând cu data de 30.11.2023, conform HG 1074/2021, publicată în Monitorul Oficial nr 955 din 06.10.2021.
 

Cum funcționează?

Concret, SGR funcționează în felul următor: consumatorul va plăti o garanție de 0,50 RON în momentul achiziționării unei băuturi de la un comerciant.
După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă în oricare dintre punctele de returnare organizate de comercianți.
În schimbul ambalajului, acesta va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial, sub formă de cash, voucher sau transfer bancar.
Ce este foarte important de reținut: nu este necesară prezentarea bonului fiscal și nici ca respectivul produs sa fi fost cumpărat din locația respectiva.
Odată recepționate ambalajele în punctele de returnare, acestea vor fi preluate de către administratorul SGR (SC RETURO SISTEM DE GARANTIE SA). Comerciantul are obligația de a păstra ambalajele SGR returnate separat de alte ambalaje/deseuri ce nu fac parte din SGR.
 

SGR in Nexus ERP

 
Sistemul RetuRO-SGR a fost implementat in Nexus ERP, ajutand astfel la o gestionare eficienta a ambalajelor SGR in relatia cu furnizorii si clientii companiilor. Avand in vedere ca, pentru o perioada limitata, un articol poate exista in stoc atat cu ambalaj SGR cat si cu ambalaj nereturnabil, diferentierea acestora se face prin numarul de lot.
 

Ce trebuie sa faceti in NexusERP?

Pentru fluxul de intrare avem 2 situatii:
 
1. Prima receptie a unor produse cu ambalaj SGR, care exista deja in nomenclator, se va face astfel:
  • Cautam produsul dupa denumire.
  • Modificam articolul din nomenclator atasandu-i noul cod de bare SGR.
 
Sistemul SGR in Nexus ERP
 
 
In fereastra de editare articol se apeleaza comanda Cod ambalaj SGR (in meniul superior).
 
Sistemul SGR in Nexus ERP
 
In fereastra aparuta scanam/completam codul extern SGR de pe produsul nou receptionat. La salvare se vor efectua automat urmatoarele operatiuni:
  • Se va inlocui actualul cod extern al articolului cu noul cod EAN, atasat ambalajului returnabil (SGR).
  • Pe articol se va seta optiunea Produs cu ambalaj SGR, acest lucru indicand faptul ca in campul Cod extern se afla un cod EAN de ambalaj returnabil (SGR)
  • Vechiul cod va fi mutat in sectiunea Coduri echivalente ca [Varianta ambalare] si va corespunde ambalajelor nereturnabile.
 
Sistemul SGR in Nexus ERP
 
In fereastra de adaugare a liniei in factura furnizor, programul va bifa automat campul Produs cu ambalaj SGR, marcand corespunzator lotul din stoc. In cazul in care nu se doreste mentinerea stocurilor diferentiat pe loturi, se va utiliza un lot generic: "SGR".
 
Sistemul SGR in Nexus ERP
 
Daca nu apare implicit campul Produs cu ambalaj SGR pe linia de adaugare articol, din pagina Configurare se bifeaza campul pentru afisare la adaugare si modificare
 
Sistemul SGR in Nexus ERP
 
 
2. La receptiile ulterioare de produse cu ambalaj SGR cautarea articolelor se va face dupa noul cod extern deja setat sau dupa denumire.
In cazul in care codul extern este unul de tip SGR, atunci se va completa automat pe linia produsului campul Nr lot cu valoarea 'SGR' (puteti schimba cu alt nr lot), cat si atributul Ambalaj SGR al lotului (se poate verifica acest aspect apeland comanda CTRL+Z, fiind pozitionat pe campul Nr lot). La cautarea dupa denumire utilizatorul va bifa manual, in fereastra de adaugare a liniei, campul Produs cu ambalaj SGR.
 
Sistemul SGR in Nexus ERP
 
Daca se efectueaza o receptie cu produse cu ambalaj nereturnabil (fara ambalaj SGR), se scaneaza codul extern al produsului sau se cauta dupa denumire (lasand nebifata optiunea de pe linie Produs cu ambalaj SGR).
 
 
ATENTIE! Adugarea unui articol nou cu ambalaj SGR se poate realiza si prin introducerea din modulul Bunuri si servicii articole, din fereastra de editare a produsului. Trebuie avut in vedere faptul ca pentru articole cu ambalaje SGR este obligatorie bifarea optiunii Produs cu ambalaj SGR.
 
 
Pentru fluxul de iesire, operarea unui document avand produse cu ambalaj SGR se efectueaza cautand produsul dupa:
  • cod extern SGR, sistemul identificand produsul cu ambalaj SGR si scazand dupa metoda FIFO din stoc, din lotul de produse SGR.
  • cod extern al unui produs cu ambalaj nereturnabil, sistemul identificand produsul fara ambalaj SGR si scazand dupa metoda FIFO din stoc.
  • denumire produs, sistemul returnand ambele tipuri de stocuri, utilizatorul trebuind sa aleaga din stoc ce produs vrea sa fie scazut (cel cu ambalaj SGR sau cel fara ambalaj SGR).
 
 

Mod operare vânzare în Nexus Easy Retail

 
Identic ca și la facturi clienți, identificarea produselor în interfața de vânzari Nexus EasyRetail se va face după:
  • cod extern specificat ca VARIANTĂ AMBALARE în coduri echivalente - aplicația identifică articolul ca fiind FĂRĂ ambalaj SGR și se scade FIFO din stoc;
  • codul extern SGR - articolul se identifică ca fiind cu ambalaj SGR în cazul în care s-a facut recepție de articole cu ambalaj SGR și se scade FIFO din stoc. În cazul în care nu s-a facut recepția, se ține cont de modul în care e setat articolul, ca fiind cu SGR, sau nu;
  • denumire - opțiunea de SGR se preia din definiția articolului.
 
Dacă articolul este valoric sau se vinde dintr-o gestiune valorică, se ține cont de bifa de pe articol, dacă este cu SGR sau nu, indiferent de modul de adăugare al articolului pe bon.
 
Articolele carora li se va aplica taxa SGR vor avea afisată cu verde valoarea taxei SGR aplicată si li se va modifica și valoarea totală.
 
În cazul articolelor cu SGR care au setată unitate de masură secundară BUC și au completată o valoare în câmpul conversie UM2, se va aplica taxa SGR raportat la valoarea conversiei UM2.
 
Sistemul SGR in Nexus ERP
 
Spre exemplu, pentru un bax de apă cu unitate de masură secundară BUC și conversie UM2 6, la vânzare se va aduna pe articol o taxă SGR de 6 BUC x 0.50 bani = 3 lei.
 
Sistemul SGR in Nexus ERP
 
Un amanunt foarte important ce vizeaza sistemul SGR este retinerea a 0,50 lei pentru fiecare ambalaj in parte, suma ce trebuie sa apara distinct pe documentul de vanzare.
Pentru a se efectua aceasta operatiune automat (atat pe partea de vanzare cu factura client, cat si cu bon fiscal), ar trebui facute cateva setari:
  • adaugarea unui articol nou in nomenclatorul de articole (Garantie deseuri SGR), de tip S (serviciu), cu cota TVA = 0 si optiunea 'Nu intra in baza impozabila TVA' (nu se declara in D300 si D394);
  • adaugarea pe Clasele de produse care cuprind articole cu ambalaj SGR a unei taxe de tip Taxa ambalaj returnabil - SGR (Livrari): se adauga articolul creat anterior, in campul Produs pe contul dorit (de ex 167.analitic distinct).
 
 
Sistemul SGR in Nexus ERP
 
P.S: Contul 167.analitic distinct ar trebui creat in Nomenclatoare-Bunuri si servicii Conturi atat ca un cont de tip cheltuiala (P), cat si ca un cont de tip venit (S).
 
  • la validarea documentului (factura client sau bon fiscal in Nexus EasyRetail), se va adauga automat o linie cu garantia de 0,50 lei, multiplicata cu cantitatea produselor SGR vandute.
 
Taxa SGR Nexus ERP
Sistemul SGR a intrat in Nexus ERP
Taxa SGR Nexus Easy Retail:
Sistemul SGR in Nexus ERP
 

Cum se opereaza returul ambalajelor

Pentru situatia in care un client returneaza ambalajele SGR avem 2 situatii:
 
1. Exista un container automat de procesare a ambalajelor returnate. Acesta va emite clientului un bon valoric ce poate fi utilizat dupa cum urmeaza:
  • Clientul poate folosi voucherul ca intrument de plata pentru cumparaturi in magazin. In Nexus Easy Retail / Retail, in pagina de Incasari se va folosi metoda de plata Voucher
  • Clientul poate incasa CASH contravaloarea voucher-ului. In Nexus Easy Retail / Nexus Retail se va opera o dispozitie de plata in Sertar Numerar
 
2. Returul se va face manual de catre o persoana, in lipsa unui container automat. Operarea documentelor se va face in Nexus ERP
  • primirea ambalajelor SGR se va face printr-un document de tip Alte documente în cadrul modulului Facturi furnizori (trebuie debifata optiunea Includ documentul în Jurnal TVA);
  • Pentru contravaloarea taxelor aferente ambalajelor primite se va emite o dispozitie de plata catre client;
  • Pentru gestionarea de către comerciant a ambalajelor returnate, acesta poate primi o chirie în baza unui contract semnat cu Administratorul SGR.
 
Procedura completă privind configurarea și utilizarea voucherelor în Easy Retail este detaliată în articolul urmator: Generare și utilizare vouchere SGR în Easy Retail
P.S: Modificarile descrise mai sus sunt incluse in update-ul 23.20
P.S: Sistemul SGR funcționează si in aplicația de vânzare Nexus Retail.
 

Monografie contabila inregistrare taxa ambalaj SGR

 
Intrucat momentan nu au aparut public informatii oficiale privind monografia contabila aferenta operatiunilor de inregistrare a taxelor SGR, va propunem urmatorul model:
 
1. Facturi cumparare produse cu ambalaj SGR
371 = 401 100 lei
4426 = 401 19 lei
167.99 = 401 0,50 lei (taxa SGR aferenta unui singur produs)
 
2. Vanzare produse in ambalaj SGR (factura sau Bon fiscal)
5311/4111 = 707 200 lei
5311/4111 = 4427 38 lei
5311/4111 = 167.99 0,50 lei
 
3. Primire ambalaje SGR de la consumatori
 
Primirea ambalajelor in punctul de colectare:
167.99 = 462.99 0,50 lei (multiplicat cu cantitatea de ambalaje primita)
 
Plata în numerar a garantiei catre cumparator:
462.99 = 5311
 
Predarea ambalajelor catre RetuRO:
461.99 = 167.99
Primirea banilor de la RetuRO corespunzatori ambalajelor ridicate:
5121 = 461.99
 
Facturare și încasare contravaloare chirie (catre Administratorul SGR) în cazul colectării și depozitării ambalajelor:
4111 = 706
5311 = 4111
 

Mod recepții produse SGR în cazul IMPORTURILOR

Conform legislației în vigoare, IMPORTATORII au obligația de a eticheta produsele importate cu etichete conținând simbolul specific SGR.
Astfel, aceștia au la dispoziție două posibilități:
1. Recepția din start de produse SGR (adăugarea de produse având Nr lot SGR în câmpul Nr lot). Operarea documentului se va face identic ca si o recepție interna de produse.
 
2. Recepția articolelor ca produse fără ambalaj SGR
În acest caz, articolele ar trebui sa intre într-un proces de producție, în care produselor le se vor atașa etichete SGR. Acest pas se poate transpune într-un proces de producție (se opereaza un Bon de predare producție), unde va trebui completat campul Nr lot cu atributul SGR. Atenție insă, în acest caz recepția articolelor ar trebui facută pe materii prime, ce vor intra ulterior într-un bon de consum.
 

Intrarea în stoc a articolelor în urma procesului de producție (PRODUCĂTORI)

În cazul producătorilor, aceștia pun primii pe piață produsele spre consum. Conform legislației în vigoare au obligația de a eticheta articolele produse cu ambalaje SGR, înainte de a le distribui.
În Nexus ERP, alocarea informației legata de ambalajele SGR se face la intrarea în stoc, și anume la generarea bonului de producție.__
Astfel, în momentul generării Bonului de predare, se va aloca pe câmpul Nr lot informația privind SGR.
 
 
 
 

Vă invităm să aflaţi mai multe despre Nexus ERP

Mulţumim! Mesajul a fost transmis!
Atenţie! A apărut o eroare la transmisie!
=

Vă rugăm să completaţi formularul de mai jos şi în cel mai scurt timp veţi fi contactat de un reprezentat al Nexus Media.


TAG CLOUD

HorecaRestauranteDigitalizareErpVanzareEficientaSyncapEcommerceMagazine onlineSecuritate ciberneticaGhid de securitateSolutii securitateERPNexusMacOSParallelsDesktopConcediuîngrijitorImmFonduri nerambursabileSGRReturoGarantieReturnare0.50 leiNexus ERPMonografie contabilaNote contabile SGRContabilitate SGRSistem garantie returMSPBitdefenderGravityZoneNexus MediaE-facturaFacturareANAFDosar contabilImpozitTaxeSgrSistem garantie returnareRegiuneaNordestCursuriGratuiteAvertizareNotificareConfigurabilProgramabilRetailPlata cardViva walletInstruireCursGratuitImplementareDigitalizareAutomatizarea proceselorOptimizare fluxuriImbunatatirea proceselorScalabilitate si flexibilitateMobilitateRegiuneNordEstStrategiiEvaluareOferta digitalizareInovatieComunicareCustomsoftBaseLinkerIntegrareIndicatori economiciIndicatori finanicariAnaliza economicaFacilitatiFiscaleContribuabiliSAF-TD406DeclaratiiE-FacturaE-TransportSoftware folositCumpărare software folositVânzare software folositCOTE TVATVA5%RESTAURATEMODIFICARE COTE TVADeductibilitateCheltuieliLimitata50%VehiculeImpozit profitScop personalPart-timeTimp partialSalariiNexyshopMagazine virtualeTVAConversieEfacturaAnafEtransportTransferuriAvizeMagazin onlineAgriculturaAlimentaraFinanciareAnuale2021SalarizareCalcul salariiTratamentFiscalSponsorizare2022PiataMuncaUcraineniTichete de masaTichete cadouTichete de cresaTichete culturaleTichete de vacantaSeminariiWebinarPrezentariVenituriImpozitareBon fiscalInventarCpvDividendeProfluoApiAfaceriBeneficiiAvantajeCloudHostingSaasRedeventeSalarizereSomaj tehnicSustinere economicaSaf-tD406SaftIncasarePlataSfaComenziHrZilieriRevisalSuspendareNorma partialaConstructiiServerSistem de operareWindows 10PontajLegislatieCod fiscalProfitPierdereContabilitateReevaluareImobilizariHotelConcediu odihnaCateringEchipamnte retailMetroEchipamente retail

Programează o prezentare cu un consultant Nexus Media

Doriți mai multe informații?